Violas hälsoresa

Dag 2: Tisdag

Kategori: Min resa

Första dagen tillbaka på universitetet idag! Jag började dagen med havregrynsgröt med jordnötssmör (så gott!) och två knäckebröd med avokado och vitlökspulver på (även där, så gott!).
Till lunch lagade jag en supergod curryliknande gryta! Har inga exakta mått på ingredienserna, men Oartly iMat, salt, peppar, curry, paprikapulver, chilipulver och chiliflingor, quornbitar, schalottenlök, vitlök, vatten, broccoli och kikärtor hade jag i.

Till middag åt jag samma sak (blev nog för tre portioner så morgondagens lunch är kirrad!). Jag tillsatte lite potatis och resten av iMaten också, så såsen blev tjockare.
Som mellanmål idag käkade jag ett äpple och en cornybar (tror inte den var veg, men behövde snabb energi). Och som kvällssnacks kommer jag göra bananglass som är min nya favoritgrej! Kommer smaksätta med kakao och jordnötssmör. 
Kommentera inlägget här: