Violas hälsoresa

Long time no see

Kategori: Min resa

Det var några år sedan jag skrev här sist. 

✏️📖✏️📖✏️📖✏️📖✏️📖✏️📖

Men jag kände att jag vill dela med mig av min resa och ha kvar den för att kunna kika tillbaka på senare.
Det är så att jag har bestämt mig för att det är nog nu. Nog med all skräpmat, allt socker, allt kött. 

🍗🍟🍬🍕🍧🍩🍪🍫🍰🍖

Jag har bestämt mig för att börja äta plantbaserad kost, så som ris, rotväxter, frukt, bär, grönsaker osv. för att se om det får mig att må bättre inombords. 

🍚🍅🍏🍓🍋🍐🍑🍇🍠🍵

För att hålla reda på alla tankar och känslor som väcks under tiden, kommer jag använda bloggen som min digitala dagbok. Kommer dela med mig av recept jag testat, bilder på maten och på vad som (förhoppningsvis) händer med min kropp. 

🍜🍙🍵💪🏼🍘🍣🍲🍋🍏🍎🍠

Jag har i en lång tid kikat på ett flertal YouTubers som är vegetarianer eller veganer och jag njuter av att kika på dokumentärer som handlar om "ren mat". 

💻📼💻📼💻📼💻📼💻📼💻📼

Och hela denna tid har jag känt att det är sådär jag vill äta och känna mig. Just nu känner jag mig tung, uppsvullen och ledsen över att min kropp ser ut som den gör. Misstolka inte, jag skäms inte över att jag är överviktig, utan jag är ledsen och besviken på mig själv att jag inte tagit hand om mig och min kropp bättre än jag gjort tidigare. Jag vill även att min energinivå ska gå upp, mina sömnproblem försvinna och att jag ska orka röra på mig. 

🏃🏼🚴🏼🏊🏼🏃🏼🚴🏼🏊🏼🏃🏼🚴🏼🏊🏼🏃🏼🚴🏼🏊🏼

Vi får se hur detta kommer gå. Och berätta gärna era historier, vad ni mår bäst av och om ni har några smarriga recept att dela med er utav tar jag gärna emot dem. 😚
- V 🌟
Kommentera inlägget här: